Bootreis naar Battambang - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Jack en Maaike - WaarBenJij.nu Bootreis naar Battambang - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Jack en Maaike - WaarBenJij.nu

Bootreis naar Battambang

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Jack en Maaike

03 November 2015 | Cambodja, Khett Batdambang

Deze ochtend vroeg uit de veren, we worden opgehaald voor de bootreis van Siem Reap naar Battambang. Volgens de beschrijving zou de boottocht een 6 uur gaan duren, we hebben er 9 uur gekregen. Wel de moeite waard. We varen tussen de mangroven door naar Tonle Sap meer. Na het meer weer de mangrove in, nu komen we ook de vissershuizen tegen, hoog gebouwd op palen. We varen door een weg van... uh ja wat is het eigenlijk? Soort waterplant! Kan het net vertellen wat ik bedoel. Kijk maar naar de foto s.
Wat wel erg jammer was dat hoe meer we bij Battambang kwamen hoe meer afval er in het water lag. Van opruimen hebben ze hier vast nog nooit van gehoord. En de kinderen zwemmen naar hartelust in het water.brrrr.
In Battambang aangekomen rijden we direct naar het guesthouse die we gisteravond via internet hebben geboekt. Eenmaal daar blijken we op de 4e verdieping te zitten en de fietsen beneden. Gauw kwam een van de medewerkers met een oplossing, om de hoek hadden ze nog een hotel maar dan ipv Lux guesthouse, Lux Villa en ja heerlijk met een zwembad en voor dezelfde prijs. Tja daar zeggen we geen nee tegen. Dus morgen blijven we hier in Battambang nog even hangen en dan stappen we echt op de fiets om aan tocht te beginnen.

Xxxx

Xxx