Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jack en Maaike - WaarBenJij.nu Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jack en Maaike - WaarBenJij.nu

Siem Reap

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Jack en Maaike

02 November 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

Vrijdag 30 oktober,  Diana komt ons halen en brengt ons naar het treinstation van Apeldoorn. We hoeven maar even te wachten en al snel zitten we in de trein naar Schiphol. Het is super rustig bij de balie, voordat we het wisten hadden we de tickets in de hand, en de fietsen afgegeven bij de balie voor speciale goederen. Top, dat het zo makkelijk ging. Schiphol is hier en daar behoorlijk verandert,  nu de trap op naar de douane. Bagage en bodycheck ziet er goed uit en ook hier appeltje/eitje zo gepiept. Zelfcheck voor paspoort (komt geen marechaussee meer aan te pas) en we staan aan de andere kant. We maken er een traditie van om heerlijke kroketten te eten, biertje en wijntje te drinken. Old Amsterdam is onze favoriete plek maar door verandering van douane heeft de iets wat bruine kroeg moeten wijken. Het heeft een andere naam gekregen en een interieur wat meer van deze tijd. Jammer maar de kroketten smaakte er niet minder door. De vlucht is zeer voorspoedig gegaan, leuke films en af en toe een hazen slaapje. 6.45 staan we weer op Thaise bodem,  we halen de fietsen op en nemen de bus naar Don Muang vliegveld, een uurtje rijden. Helaas konden we geen eerdere vlucht krijgen dan 14.20 dus werd het een lange zit. We besluiten een aantal bankjes te confisqueren en liggen in no time in dromenland. Moe maar gelukkig komen we aan in een klein resortje ( LittleTemple). De fietsen komen ongeschonden uit de tassen en dat is een opluchting.  Jack bouwt de fietsen op, klaar voor gebruik. We proberen de ogen nog open te houden tijdens het eten maar de zwaarte kracht wint het dan toch, we liggen vroeg in het mandje waar we 12 uur later weer wakker worden. :).
....................
Zondag 1 november.  na een heerlijke ontbijt stappen we op de fiets voor een verkenningstocht door Siem Reap. We gaan niet naar de tempels, die hebben we al twee keer gezien dus die slaan we over.  we rijden een beetje voor het vaderland weg en hebben geen doel. Gewoon linksaf, rechtsaf, rechtdoor en een paar keer omdraaien.
Jack heeft de fietsen goed inelkaar gezet want met het hobbelen en en stuiteren rammelt er niets van de fiets af.
S middags duiken we het zwembad in en proberen een beetje te acclimatiseren. Temperatuur is heerlijk maar toch even wennen. We skypen met beide ouders. We zijn zo trots op hun, verbinding was niet optimaal maar blij dat dit soort van communicatie bestaat. We eten die avond in een klein restaurantje waar veel Cambodjanen zitten dus moet goed zijn. Klopt we hebben heerlijk gegeten. Het vakantiegevoel komt nu ook binnen. Na het eten lopen we de stad in en drinken een zalig kopje koffie ( je zou maar afkickverschijnselen krijgen na al die dubbele espresso s op het werk).
Er speelt een goede band in een kroeg genaamd: Banana Leaf, hier ontmoeten we Trang. Trang is een jonge knaap die werkt bij Beach Tango, Koh Chiang. We komen daar al jaren en nadat we wisten dat hij ook aan het rondreizen was hebben via Facebook contact gehouden. Samen een borrel gedronken en afgesproken dat we elkaar weer zien over een 4 weken op Koh Chiang.
We hebben hier ook een huisdier, een iellige kitten en we noemen hem/haar (nog niet onder de staart gekeken!) Ankor. Vanochtend zat hij/ zij luid miauwend voor de deur.
We willen ons er niet teveel aan hechten want we zullen ook hier weer vertrekken. Meenemen is helaas echt geen optie.
.......................
Maandag 2 november. rond het middaguur trappen we pendalen weer aan en rijden richting het platteland. het asfalt houdt op te bestaan en rijden over stoffige wegen. Fijn met lenzen..... even iets om rekening mee tehouden de komende weken.
we kronkelen tussen rijstvelden door, komen langs de huizen zoals ze hier leven. Mooie omgeving en genieten volop.
Jack gaat in de middag opzoek naar massage en ik duik het zwembad in.
De laatste avond in Siem Reap, een geweldig stadje en ook naast de enorme tempel Ankor Wat, de moeite waard om te bezoeken mits je maar verder kijkt dan de toeristenmarkt en Walking Street (de straat met eettentjes en kroegen). Voor nu genoeg geschreven. We gaan de tassen pakken en gaan genieten van deze avond.

Lieve kussen van ons uit Siem Reap

• 02 November 2015 - 13:34

Diana Vos:

De kop is eraf. Gelukkig veilig aangekomen! (Helaas kunnen dat heel veel Russen dat niet meer zeggen

• 02 November 2015 - 13:39

Diana Vos:

Uh waar blijft de rest van mijn reactie??

........
    De eerste relaxte foto is al langsgekomen en ik hoop er nog heel veel te gaan zien. Jullie moeten niet ALLE tempels overslaan hoor maar zo nu en dan een kaarsje voor ons branden ( en voor anderen). Voor nu een hele dikke kus en heel veel plezier!

• 02 November 2015 - 13:56

Henriëtte:

Hoi vakantiegangers! Het ziet er allemaal goed uit, en zo te lezen hebben jullie het prima voor elkaar! Fiets ze en have fun! Xxx

• 02 November 2015 - 16:25

Rob:

heerlijk dit weer te lezen, het is net of ik zelf een beetje op vakantie ben ! :-) een heel klein beetje dan maar hoor...