Krong Keb - Reisverslag uit Krŏng Kêb, Cambodja van Jack en Maaike - WaarBenJij.nu Krong Keb - Reisverslag uit Krŏng Kêb, Cambodja van Jack en Maaike - WaarBenJij.nu

Krong Keb

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Jack en Maaike

11 November 2015 | Cambodja, Krŏng Kêb

We zijn inmiddels in Kep, een "badplaats" in het zuiden van Cambodja en net voor de Vietnamese grens. Kep is een iets wat vreemde plek, is het vergane glorie hier of zijn ze Kep aan het voorbereiden voor het toerisme?   Voor "onze deur" ligt een 4 baansweg, 4 baans werkelijkwaar!! Wat er gebruik van maakt zijn een paar tuk tuks, wandelende toeristen wat brommertjes en fietsende buitenlanders :) Dus waarom hier de weg is aangelegd? We zijn er dus nog niet uit, vergane glorie of badplaats in opkomst. Het resortje waar we zitten is klein en ligt schuin tegenover de krabmarkt. Leuk om te zien hoe de krab gevangen wordt en handel wordt gedreven op de kade. De krab heeft net de kade bereikt en voor dat hij/zij het in de gaten heeft ligt het al in de pan. Naast de markt kunnen we kiezen uit een 10 tal restaurantjes,  en raad eens wat er op alle menu s staat.... Ja, krab. Helaas Krab is niet onze smaak en laten het voor wat het is. Een verse vis van de barbeque gaat er wel in en we laten het ons lekker smaken. Deze ochtend op de fiets door een Nationale park, het is broeierig warm en de weg loopt in het begin genadeloos gemeen omhoog. We hebben de ingang nog niet bereikt en ik ben er eigenlijk alwel klaarmee. Jack weet me toch om te praten en trappen door, het park in. Blij dat we het gedaan hebben, helaas geen apen gezien ( er zouden gibbons moeten zitten) wel een vieze dikke vette 1000 poot die het presteert om onder mijn voorband terecht te komen, of schrijf ik het nu verkeerd en moet ik het omdraaien, ik presteer het om over een dikke vieze vette 1000 poot heen te rijden :) (arm beestje). We genieten verder in het Nationale park en de mooie vergezichten. Terug in het resort bekijkt Jack Strava en we hebben een derde tijd gezet op het betreffende segment ( haha het waren er ook maar drie die ook dezelfde route hebben gereden). Jack wil de beste tijd verbeteren en gaat het rondje nog een keer doen. Helaas voor hem geen tijd gezet, voor het park is hoe dan ook Strava uitgegaan en is er geen tijd genoteerd. Jammer maar voor Jack een mooie trainingsronde. We hebben vandaag geen mooie tempel kunnen vinden om kaarsjes te branden, het is vandaag alweer 3 jaar geleden dat pap is overleden en wilde dat graag gedenken op een mooie plek. In gedachte is ook goed en we komen de plek vast nog wel tegen waar we de kaarjes kunnen laten branden voor een ieder die het nu hard nodig heeft. We skypen met mam en zo zijn we toch een beetje thuis. We sluiten deze avond af, morgen weer op de fiets voor een korte afstand iets meer dan 40 km. De route naar Sihanoukville is te ver voor 1 dag.

Dikke lieve kussen
Jack en Maaike

• 11 November 2015 - 17:25

Diana:

Wat een prachtige foto's weer!!! Heerlijk om hier van mee te genieten in een op dit moment donker Nederland. Niet koud dat dan weer wel

• 11 November 2015 - 17:28

Diana:

Hmmmm alweer maar een gedeelte van mij tekst!!!

............ In gedachten is altijd goed. We dragen degene die wij lief hebben altijd mee in ons hart. Ik weet zeker dat papa vindt dat je het goed doet lieve zus en zwager. Ik heb vanmorgen ook namens jullie een kaarsje bij papa aangestoken.

Ik kijk uit naar weer een volgend verslag. Heel veel plezier maar weer.
    Hele dike knuffels